Stap 1 Vrijblijvend kennismakingsgesprek
Nadat u het contactformulier heeft ingevuld, nemen wij binnen 24 uur contact op en plannen wij een kennismakingsgesprek in. Dit gesprek is altijd vrijblijvend. U kunt al uw vragen stellen en wij informeren u over onze werkwijze. We kunnen uiteraard ook meteen het kennismakingsgesprek combineren met een woningopname.
Stap 2 Woningopname
Wij willen zoveel mogelijk weten van uw woning. Tijdens de woningopname noteren wij zaken als de ligging van de woning, de indeling, het aantal kamers en bijvoorbeeld ook de bouwkundige staat. Vervolgens maken wij een huurvoorstel op, waarbij we rekening houden met uw wensen.
Het kan zijn dat de staat van uw woning in eerste instantie minder geschikt lijkt voor verhuur. Dan gaan we eerst daarmee aan de slag. Wij hebben alles in huis om uw woning klaar te maken voor verhuur. Wel gaan we altijd uit van de aanwezigheid van een keuken en sanitair. Uw woning hoeft niet gestoffeerd en of gemeubileerd te zijn.
Stap 3 Huurvoorstel & heldere afspraken
Hebben wij uw woning opgenomen en uw verhuurwensen gehoord, dan ontvangt u een transparant huurvoorstel. Het voorstel verplicht u tot niets. Gaat u akkoord, dan sturen wij u het definitieve huurcontract. Tegelijkertijd selecteren wij de toekomstige bewoner(s). Dat doen we aan de hand van een screening. Zij dienen te voldoen aan onze strikte voorwaarden. Zo zorgen wij dat uw woning netjes wordt bewoond.
Stap 4 Huurovereenkomst
Bent u akkoord met het huurvoorstel dan sturen wij u een definitief huurcontract. All in Rentals huurt uw woning. De huurovereenkomst is dan ook tussen u en All in Rentals. In de huurovereenkomst staan de afspraken die u en wij gemaakt hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan looptijd van het contract, de hoogte van de huurprijs, het beheer en de afgesproken opzegtermijn.
Stap 5 Betaling huur + borg
U ontvangt de huur van All in Rentals. Wij garanderen de betaling van de huur en de borg op de afgesproken datum. De eerste huurbetaling en borg ontvangt u voor de ingangsdatum van het huurcontract en de sleuteloverdracht op uw rekening. Wij hanteren een borg van een maand.
Stap 6 Sleuteloverdracht
Is de huurovereenkomst door u en ons ondertekend en heeft u de eerste huurtermijn en borg ontvangen? Dan is het tijd voor de sleuteloverdracht. Tijdens de sleuteloverdracht is er nog een definitieve voorinspectie van de woning. U ontvangt een inspectierapport met foto’s van de huidige situatie van uw woning.
Stap 7 Beheer en periodieke controle
U ontvangt maandelijks de huur op de daarvoor afgesproken datum. De eerste huurtermijn en borg worden voor de ingangsdatum van het contract aan u overgemaakt. Gedurende de huurtermijn sturen wij u maandelijks een notificatie met daarin het huurbedrag en het betalingsoverzicht. U heeft dus geen omkijken naar uw betalingen.
Periodieke controles plannen we vooraf in. Uiteraard stellen we u daarvan op de hoogte. Mochten er onderhoud of een kleine reparatie nodig zijn, dan nemen wij contact met u op om het in overleg op te lossen. Klein onderhoud zoals beschreven in het huurcontract nemen wij voor onze rekening.